2. Skup się na badaniach słów kluczowych
Jak wspomniano, gdy kierujemy się do nowego segmentu rynku lub zajmujemy się problemami z innego punktu widzenia, rynek może nie być dojrzały pod względem „wyszukiwania”, więc może być niewiele danych, którymi można się kierować.
Oznacza to, że musisz szukać innych źródeł, aby zidentyfikować słowa kluczowe. Ale co ważniejsze, zmusi cię to do szukania komunikatów, których szukają Twoi odbiorcy, wokół problemów, z którymi się borykają.
Musisz ponownie skoncentrować się na rozwiązaniach oferowanych przez Twój produkt, aby określić problemy, których będą szukać Twoi odbiorcy, a następnie gdzie będą szukać.
W przypadku większości produktów tech/SaaS miejsca takie jak Quora i StackOverflow są dobrym miejscem na rozpoczęcie. Jest to szczególnie ważne, jeśli Twoi odbiorcy są bardziej skupieni na systemach, infrastrukturze i inżynierii.
Jeśli Twoi odbiorcy są bardziej ogólnymi specjalistami od marketingu, miejsca takie jak grupy na Facebooku, społeczności Slack, Reddit, a nawet fora poświęcone produktom są dobrymi miejscami do wyszukiwania danych.
Należy jednak pamiętać, aby na te otwarte fora i społeczności nie wchodzić z przesłaniem nastawionym na sprzedaż. Prawdopodobnie zniszczysz swoją markę, zanim jeszcze zaczniesz.
3. Prognozowanie doświadczeń informuje o konwersji i retencji
Wiele strategii marketingowych koncentruje się na początkowym pozyskiwaniu użytkowników i nie mówię, że to zła rzecz.
Ale kiedy zamierzasz wprowadzić na rynek nowy produkt lub usługę, które masz nadzieję zbudować swoją firmę – oraz przyszłe produkty i usługi z tyłu – musisz również wziąć pod uwagę strategie utrzymania.
Retencja jest często skazana na działania po konwersji i elementy takie jak obsługa klienta.
Jednak, gdy zostanie to zrobione prawidłowo, przechowywanie rozpoczyna się w fazie odkrywania, rozważania i konwersji.
To jest coś, co nazywam prognozowaniem doświadczenia. Zasadniczo istnieje szereg zmiennych w procesie zakupu klienta, których nie kontrolujemy. Ponadto wszyscy klienci będą podlegać szeregowi osobistych doświadczeń, własnym oczekiwaniom i ocenom „dobra”, a także szeregowi innych rzekomo nieistotnych czynników.
Nasz przekaz musi podkreślać, że produkt/usługa może zaspokoić potrzeby użytkownika. Musi to robić w sposób, który najlepiej umożliwi użytkownikowi dokładne oszacowanie, jak bardzo świadczenie usługi spełni jego oczekiwania.
Gdy to prognozowane doświadczenie zostanie spełnione (lub ściśle spełnione), użytkownik będzie zadowolony i prawdopodobnie albo zamieni swój okres próbny na subskrypcję, albo przedłuży swoją subskrypcję razem z Tobą.
Zyskaj szczegółowość dzięki strategii wejścia na rynek opartej na SEO
SEO daje Ci wgląd w opracowanie najskuteczniejszej strategii wejścia na rynek. W dłuższej perspektywie zapewni to również trwałość produktu i marki jako całości.